Algemene Voorwaarden Kaartverkoop

Algemene voorwaarden Kaartverkoop Theater Myra Ceti – 2017

Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen gelden in alle gevallen waarbij gebruik wordt gemaakt van de diensten van Myra Ceti onder­staande algemene voorwaarden.

 

INHOUDSOPGAVE

 

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – De overeenkomst Artikel 6 – Prijs en Betaling Artikel 7 – Leveringstermijn

Artikel 8 – Afgelaste of verschoven evenementen

Artikel 9 – Ticket

Artikel 10 – Intellectuele en Industriële eigendomsrecht

 

 

 

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/

 

of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

  1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn

 

handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

  1. Dag: kalenderdag;

 

  1. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  2. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  3. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of

 

ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

  1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  2. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  4. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

 

  1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

 

Theaterschool Myra Ceti

 

Myra Cet

Theater, Dans & Entertainment

 

Vestigingsadres:

Wouwsestraat 49

4651 DW Steenbrergen

 

 

Bereikbaarheid:

Maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 23:59 uur

Zaterdag van 9:00 uur tot 20:00 uur Zondag van 12:00 uur tot 20:00 uur Telefoonnummer: 06 186 986 10 of 06 14 66 11 08

E-mailadres: info@myra-ceti.nl

KvK-nummer: 20129486

Btw-identificatienummer: NL822032272B01

 

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

 

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

 

 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

 

 

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De consument dient voordat hij zijn reservering bevestigt altijd goed te controleren of de juiste Tickets zijn gereserveerd. Klant dient bij het maken van de reservering altijd een juist (email)adres te gebruiken.

Indien de consument kiest voor het via elektronische weg ontvangen

van Tickets, berust het risico voor verlies, diefstal of misbruik van het Ticket bij de consument vanaf het moment dat de Tickets hem hebben bereikt. Als wordt getwijfeld aan de

juistheid van de gegevens die Klant heeft ingevoerd bij de bestelling, kan Myra Ceti

contact met consument  opnemen met behulp van de gegevens die de consument  heeft ingevoerd. Als Myra Ceti de consument niet kan bereiken en de gegevens derhalve niet kan controleren, kan

Myra Ceti ertoe overgaan de reservering te annuleren en de Tickets alsnog te verkopen aan een andere Consument. Indien Myra Ceti  twijfelt aan  de  juistheid of  de  geldigheid van de  door  de Consument  bij de bestelling ingevoerde gegevens of het door de Consument gebruikte betaalmiddel, dan heeft zij het recht om de reservering van de Consument te annuleren en de Tickets alsnog te verkopen aan een andere Consument. Myra Ceti zal zich inspannen om  de Consument in een dergelijk  geval  te  informeren.  Iedere  Overeenkomst  wordt  aangegaan  onder  de  opschortende

voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de desbetreffende producten of diensten.

 

  1. Myra Ceti   en/of de Evenementhouder behouden zich het recht voor om een maximum te stellen aan het aantal te reserveren/kopen Tickets. Bij een overschrijding van dit maximum door de Consument, is Myra Ceti en/of de Evenementhouder gerechtigd om de reservering van de Tickets boven het maximum aantal ongedaan te maken of de betreffende Tickets ongeldig te maken.

 

  1. Tickets kunnen niet worden geretourneerd.

 

  1. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  2. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  3. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

 

  1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  2. c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  3. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van afl evering; en de wijze van betaling, afl evering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  4. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  5. f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroepin

In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

 

 

ARTIKEL 6 – PRIJZEN EN BETALING

 

  1. Myra Ceti verkoopt Tickets ook namens Evenementhouders die de prijs en het aantal beschikbare plaatsen bepalen. Informatie betreffende prijs en beschikbaarheid wordt vrijblijvend en onder voorbehoud verstrekt.
  2. b. Consument betaalt voor de door middel van de website bestelde producten dan wel

diensten, de in de Overeenkomst vermelde prijs. Betaling vindt plaats

op de website van Myra Ceti aangegeven wijze. Aan de bestelling kunnen nadere

(betalings-/bestel) voorwaarden worden gesteld.

  1. Alle prijzen van Myra Ceti zoals vermeld op de website zijn in euro’s inclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld.
  2. d. Myra Ceti kan bij elke bestelling servicekosten in rekening breng Daarnaast kan

Myra Ceti administratiekosten in rekening brengen die worden berekend op basis van het totale bedrag van de transactie.

  1. Indien de Consument de verschuldigde bedragen niet tijdig betaalt, is de Consument, zonder dat

enige aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag wettelijke rente verschuldigd. Indien de Consument na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan Myra Ceti de vordering uit handen geven, in welk geval de Consument naast

het dan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden is tot vergoeding van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, waaronder kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten.

 

 

 

ARTIKEL 7 – LEVERINGSTERMIJNEN

 

  1. Tickets worden verzonden naar het (e-mail)adres dat Consument heeft opgegeven bij de bestelling. Myra Ceti zal het door Consument opgegeven (e-mail)adres als juist blijven beschouwen, totdat Consument aan Myra Ceti een nieuw (e-mail)adres heeft

meegedeeld.

  1. b. De door Myra Ceti opgegeven levertijden zullen nimmer te beschouwen zijn als fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekom Bij niet tijdige levering dient Myra Ceti schriftelijk in gebreke te worden gesteld.
  2. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft Consument geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de bestelling te annuleren dan wel de Overeenkomst te

ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van Klant

redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat deze de Overeenkomst in stand laat.

  1. d. Met uitzondering van de mogelijkheid om elektronische Tickets te bestellen, wordt de verkoop van Tickets ook aan de deur toegelaten als deze op het moment nog aanwezig zijn.

 

 

 

ARTIKEL 8 – AFGELASTE OF VERSCHOVEN EVENEMENTEN

 

  1. Het is de verantwoordelijkheid van Consument om na te gaan of een Evenement is afgelast of verschoven en wat de nieuwe tijd of locatie zal zijn. Hoewel Myra Ceti zal proberen

de Consument van de afgelasting op de hoogte te brengen

, kan Ticketmaster niet garanderen dat Klant van de afgelasting op de hoogte gebracht zal worden voor de datum van het Evenement. Myra Ceti is niet verantwoordelijk voor eventueel

gemaakte kosten.

  1. b. Tickets van verschoven Evenementen blijven in de regel geldig voor het vervangende Evenem Voor meer informatie hierover kan Consument contact met Myra Ceti opnemen.

Indien een Evenement wordt verschoven naar een andere locatie of datum, kan de

Evenementhouder voorwaarden stellen aan de vergoeding van de ticketprijs.

  1. Indien een Evenement wordt afgelast of verschoven, dan kan Consument de Tickets voor dit

Evenement inleveren conform de regeling zoals bepaald door de Evenementhouder. Voor de betreffende voorwaarden verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden van de organisator van het evenement. Indien de Evenementhouder Myra Ceti verzoekt

om de Klant de ticketprijs te restitueren, dan zal Myra Ceti dit doen nadat zij de betreffende gelden van de Evenementhouder heeft ontvangen. Service- en administratiekosten worden niet gerestitueerd.

 

 

 

ARTIKEL 9 – TICKETS

 

  1. De door Myra Ceti gedistribueerde Tickets blijven eigendom van de

Evenementhouder. Het is de Consument niet toegestaan om een Ticket door te verkopen indien dit in strijd is met de wet. Daarnaast kan een Evenementhouder de doorverkoop

of het gebruik op commerciële wijze van een Ticket verbieden. De Klant dient dit na te gaan in de algemene voorwaarden van de organisator, waar op het Ticket (en gedurende het bestelproces) naar wordt verwezen. Bij (poging tot) doorverkoop of commercieel gebruik in strijd met de wet of de voorwaarden van de Evenementhouder, is de Evenementhouder gerechtigd het betreffende Ticket ongeldig te maken en/of de Klant een boete op te leggen. Houders van ongeldige toegangsbewijzen zal de

toegang tot het Evenement worden ontzegd, zonder recht op schadevergoeding.

 

  1. b. Na ontvangst dient Consument de Tickets te controleren, aangezien fouten niet altijd kunnen worden hersteld. Na aanschaf kunnen Tickets niet meer geruild of vergoed word
  2. Indien het Ticket van Consument zodanig is beschadigd dat het niet meer op echtheid te controleren is, kan Consument contact opnemen met Myra Ceti
  3. d. Speciale wensen, zoals het reserveren van rolstoelplaatsen, dienen tijdig en uitdrukkelijk

kenbaar te worden gemaakt. Dit is mogelijk tijdens de aanvraag. Myra Ceti kan geen enkele garantie geven dat aan speciale wensen tegemoet kan worden gekomen. Voor meer informatie hierover kan Klant contact Myra Ceti

 

 

 

ARTIKEL 10 – INTELECTUELE EN INDUSTRIËLE EIGENDOMSRECHTEN

 

  1. De op het Ticket van Myra Ceti rustende industriele en intellectuele eigendomsrechten behoren toe aan Myra Ceti dan wel haar licentiegever. Klant zal zich onthouden van gedragingen waardoor rechten of andere belangen te dier zake van Myra Ceti dan wel haar licentiegever zouden kunnen worden geschaad.
  2. b. Het is Consument niet toegestaan enige aanduiding betreffende auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectuele of industriële eigendom van het

Ticket te verwijderen of te wijzigen, dan wel enige wijziging aan te brengen in de vorm of enig ander kenmerk van het Ticket.

  1. Het is Consument verboden het Ticket te vervalsen, te vermenigvuldigen of op enige wijze te reproduceren.
  2. d. De Overeenkomst strekt niet tot de overdracht van enig intellectueel eigendomsrecht van Myra Ceti aan Consum